woensdag 14 november 2007

Doedgesjoote!

Ik kan prima zonder tv. Heus. Ook zonder Cold feet (toch op dvd), Six feet under (bijna alles al gezien), De wereld draait door (lang leve uitzending gemist), Pauw & Witteman (geen onoverkomelijk gemis zolang het entertainmentgehalte nog eens extra wordt geïmpulsiveerd door het al te prominent in beeld brengen van Jeroens armbanden), Het (sport)Journaal (wat nou het einde van de kranten?), Wie is de mol (dat kijk je natuurlijk niet alleen en dus bij mensen wier televisie niet op punt van doorbranden staat) en alle mogelijk denkbare net 5-series (ook te volgen als je ze eens-in-de-heel-veel-tijd een keer ziet), vermaak ik me prima met een boek, muziek, of de serene stilte van een tv die niet aan staat.

Maar dinsdag viel ik per ongeluk in de herhaling van een van de afleveringen van De Top 2000 Trapt Af. Ai. Een popquiz met Matthijs van Nieuwkerk én Leo Blokhuis, vinyl, uit de vergetelheid opgerakelde clipjes en heel veel fijne muziekkennis. Dat ze voor deze aflevering uitgerekend Xander de Buisonjé in een van de teams hadden neergezet ('Oh, dit foute antwoord brengt jullie op een stand van -3') mocht de pret niet drukken. Limburgs trots, zanger en componist Gé Reinders ('Wat hebben de volgende drie afgebeelde mannen gemeen?' Gé: 'Doedgesjoote!' 'Wat?' 'Ze zijn alledrie doedgesjoote!') was een schot in de roos.

Nog 42 nachtjes slapen en dan begint de Top 2000 weer, met iedere avond een Top 2000 à Go Go. Nog twee nachtjes slapen en dan is Sinterklaas weer in het land. Met iedere avond een schoen om te vullen.

Dus, lieve, LIEVE Sinterklaas. Ik weet dat mijn schoen te klein is voor een nieuwe televisie. Of een tweedehandse (want die zijn meestal nog groter). En nu wil ik best grotere schoenen kopen. Echt. Maar daar kan ik natuurlijk helemaal niks meer mee als u weer terug in Spanje bent. Daarom zal ik mijn kamerdeur de komende weken op een kiertje laten staan. En mijn kapotte televisie alvast bij het grof vuil neerzetten. Zodat u en uw Pieten ruim baan hebben. Jullie mogen me ook best wakker maken, dan zet ik een grote pot thee en bak ik taai-taai. En ik hoef ook niks meer te hebben voor mijn verjaardag, of voor kerst. Dat zou immers overdreven zijn.

Ik woon op de Aweg, vlakbij een rotonde. Voor de voordeur zijn eigenlijk twee sleutels nodig, maar daar heeft u vast ook wel een Piet voor. En anders mag aanbellen natuurlijk ook. Nou, hopelijk tot gauw dan Sinterklaas!

Oja, Amerigo past wel in de tuin.

Liefs,
Lieke

3 opmerkingen:

Unknown zei

Hee Lieke, begrijp ik nu goed uit het feit dat je vandaag de tv-gegevens uit het Dagblad meenam (schaatsen!) dat je weer een tv hebt, of moet je nog buurten? :-0

lieke zei

nee...het wordt buurten inderdaad, haha! maar schoen staat klaar ;)

Unknown zei

Roomy! Dan ga je toch gewoon op mijn kamer zitten? Moet je alleen wel net doen alsof je de troep niet ziet!

Kussie!